Cins Logo
بازگشت
گزارش یک سفر فرهنگی به فرانسه، نگاهی به شیوه آموزشى سلستین فرنه

گزارش یک سفر فرهنگی به فرانسه، نگاهی به شیوه آموزشى سلستین فرنه

چهارمین سفر تخصصی فرهنگیان به فرانسه با هدف آشنایی با نظام آموزشی فرانسه و نوآوری های آموزشی آن، در آذرماه سال جاری برگزار شد. به همین مناسبت و با هدف ارائه گزارشی از آن برنامه، یک نشست با موضوع «شیوه آموزشی فرنه» برگزار می شود

در ادامه نشستهای تخصصی مؤسسه نگارستان اندیشه با هدف بررسی وضعیت «آموزش و پرورش در ایران»، این بار جمعی از  استادان دانشگاه و دبیران دبیرستانی، به موضوع «شیوه آموزشی سلستین فرنه» می پردازند. در این نشست گزارشی از سفر فرهنگی آذرماه به فرانسه ارائه خواهد شد و ضمن آن به ويژگى های شیوه آموزشى سلستین فرنه و سهم آن در نظام آموزشى فرانسه پرداخته می شود. 
سلستین فرنــه اصرار داشت که دانش آموزان باید با چاپ کردن آشنا بشوند و بتوانند همه پرسشهای خودشان را ارائه دهند. آنان تنها در عمل و با جریان آزمون و خطا است که خود را بازمی یابند و اعتماد به نفس پیدا می‌کنند. حالا ممکن است آنچه او می‌گفت نو نباشد اما در قرن پیش و قبل از جنگ جهانی دوم ایده‌های سلستین فرینه نو بود. دانش آموزان را تشویق به کار جمعی، اعتماد به همدیگر، ضبط فعالیتهای روزانه، تهیه نشریه دیواری و رقابت سازنده با دانش آموزان مدارس دیگر می‌نمود.
به دلیل ایده‌های نو و آنچه در مورد گرایش سیاسی وی می‌گفتند، مدتی در بازداشت خانگی (نزدیک کوه آلپ) بود و سفرهای وی از جمله به شوروی (سال ۱۹۲۵) و دیدار با همسر لنین (نادژدا کوروپسکایا) برایش مسئله‌ساز شد.
در این نشست تعدادی از اعضای شرکت کننده در سفر فرانسه سخنرانی خواهند کرد و تجربه خود را به دیگر منتقل می کنند. اسامی این افراد به شرح زیر است:
دکتر محمد منصور مرعشی استاد دانشگاه شهید چمران اهواز
 خانمها: عراقی، صادقی، دولت آبادى و فقیه نصیری دبيران دبيرستان و از اعضای شرکت کننده در سفر آموزشى فرانسه
این جلسه روز چهارشنبه، سیزدهم بهمن ماه ساعت شانزده در سالن اجتماعات پژوهشكده مطالعات فرهنگى روایت واقع در م انقلاب ابتدای کارگر شمالی خيابان ادوارد براون پلاک دوازده برگزار خواهد شد
شرکت در این برنامه برای عموم علاقه مندان آزاد است
شماره تلفنهای 66176123  و  66435423 پاسخگوی پرسش های بیشتر علاقه مندان است